úterý 16. února 2010

16-02-2010

zima - při odjezdu sem s přestavou tepla a moře jsem se poněkud zmýlil; při našich -20°C tu bylo kolem nuly a tak jsem myslel, že se podobný rozdíl udrží do jara, než se to přehoupne a v létě tu bude zase chladněji - no a ne; včera jsem to nestihnul vyfotit, ale počasí dle Google - Hradec X Kortrijk: -3°C X -2°C (no takže vedu, ikdyž teplota je vlastně stejná), vítr 1m/s X 10m/s - no takže to je v háji, navíc tady ještě větší vlhkost; když zamrzne tak je to snad lepší než když je nad nulou s tou vlhkou lezavou zimou; k výše uvedenému předpokladu jsem to i lehce podcenil s venkovním oblečením (přece do nuly nepojedu s bundou, ve které jsem přežil -20); problém je dost taky v tom, že tu je zima i vevnitř - a není to o tom, že by vytápěli na menší teplotu - ty baráky prostě nejsou dělaný na mráz; nevím, z čeho jsou stěny, ale zděné rozhodně nejsou, objekty jsou roztahané, členité, o zateplení tu asi ani neslyšeli; topením se dá vyhřát na parádní teplotu, ale zdi zůstanou studené, chladne to stejně rychle jako teplota v autě; ve škole je to podobné - zvlášť společné prostory mají strašně vysoké stropy a ani v nich není topení; no je již snadno domyslitelné, že záchranu (před téměř jistým ochořením) mi nakonec poskytla a vřele doporučuji přibalit s sebou pro podobné připady alespoň minimální množství - slivovice: zahřeje na tělě, zahřeje na duši (ne že bych tu nějak psychicky střádal, ale kdyby ano, tak to člověka taky zrovna nezahřeje), zaručeně léči začínající kašel, snad i chřipku a možná taky likviduje další šmejdy, zvlášť z cizího prostředi :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.