sobota 6. února 2010

06-02-2010

sprcha - konečně nám teče teplá voda ..skončilo bezstarostné období, kdy se člověk buď nesprchoval anebo musel do sprchy nahoru k holkám; podobnou baterii jsem už teda viděl i u nás; při jednom provedli i odbornou opravu radiátoru, který má být připevněn na zdi tím, že sklenici od komptu vyměnili za festovnější cihly

záchody - optimalizace pracovního nasazení bude zřejmě důvod, proč na záchodě nemáme topení a i na těch ve škole je zpravidla dost zima, takže je to vážně jen na chvilku; ten náš se při splachování prudce naplní vodou - rozvíří :-S - a najednou odteče - no to jentak pro zajímavost, myslím, že se to obejde i bez fotky či videa :-D

internet - nevím, jak je tu řešená last mile, ale rychlost zhruba odpovídá ADSL, údajně máme každý limit 5GB na měsíc, což není úplně obvyklé a así jednoduché, ale nejspíš možné a také příjemnější než když to tu pár let zpět bylo počítano dohromady za celý dům; a skutečně rozvody tu vypadají spíš jak ve větší firmě než jako v domácnosti

procházka - fotky města, možná horší, bylo zataženo, ale pochybuju, že se ještě někdy vyškrábu "na procházku", mj. je ve měste dost parků a stromů

chůze - lidi se tu jdou projít, se psem nebo tak něco, ale fakt jsem moc neviděl, že by někdo vyloženě šel odněkud někam - buď kolo, auto, skútr, autobus..; teď o víkendu bylo centrum plné, asi víkendová procházka, posezeni

řeka - uvídíme při lepším počasí, ale barva skutečně odpovídá belgickému statutu jedné z nejhorších kvalit řiční vody ve světě

husy - jsem asi fakt ignorant na přírodu a tak, ale kachny jsou barevné a husy bíle a ty druhé jsem u nás na řece neviděl? no jestli jo, tak kachny ulítly a husy se pluly ke mě zeptat co se děje

obchod s lyžemi - fakt tu byl, sice nevím, kde jsou tu nejbližší hory, ale obchod funguje

parkování - kousek od centra se vjede do podzemí (vjezd, který jsem viděl byl zakomponován doprostřed kruháče), s tím že se stojí patrně pod náměstím a vyleze se přímo na náměstí, žádná stojící, minimum projíždějích aut v centru, přitom se vyleze přímo na náměstí, stejně jako jinde po městě je první hodina (na rychlé vyřízení čehokoliv) zadarmo - myslím, že se má Atol co učit...

kruháče - je jich tu dost, snad všechny jsou ze stejných dílců, okraj středového kruhu se postupně (konvexně?:-)) zvyšuje, takže když to někdo neodhadne, nevorve auto jako častokrát u nás; některé kruháče jsou i dost nekruhové

auta - tak nejhorší, co jsem tu viděl byl asi Peugot 205, jinak mi přijde, že je tu vážně hodně Audin i teda dalších lepších vozů; převládá tmavá barva

fotbal - hřišt je tu fakt mnoho, na jednom bylo zajímavé zařízení, nevím, jestli to má držet světla, žádná jsem neviděl, ale rozhodně se to vytahuje nahoru po té tyči/konstrukci

kompresor - vzduch do kol u bicyklů je možné doplňovat i mimo benziny na různých místech po městě

rybárny - již jsem viděl několik, řekněme řeznictví, pouze s rybami

benzina - jsou tu i klasické, ale tady pobliž jsou v rozmezí dvou bloků tři řekněme domácí benziny - docela roztomilé :-); v naší ulici též pouze myčka aut

automat na chleba - hlídaný kamerou na ulici nabízí 24h denně chleba (skladovaný při teplotě 21°) ohyzdný tvar automatu z plastu a kovu je stylově uschován v tlející kadibudce ze dřeva; chleba dle typu €3-5 ..nu co

cigarety v carrefouru - zajímavě řešené, u pokladen jsou dotykové obrazovky, na kterých kuřák sunoucí se ke kase, vybere značku a po té typ cigaret, vyjede mu lístek (jako u nás z automatu na sběr lahví), pokladní ho namarkuje, je mu to připočteno na účet, pokladní samozřejmě vidí, že už mu bylo 16 (ano 16), po odchodu z kasy lístek "cvakne" k automtu stojícímu při východu a vypadnou mu požadované smradlavé tyčinky; zajímavé, elagantní - cigarety (poměrně rizikové zboží) se doplňují pouze na jednom místě, automat pojme víc druhu než regál na pokladně, pokladní ověří věk dotyčného, automat nemusí umět pracovat s mincemi, zakázník nepotřebuje drobné; škoda, jen že to inženýři z belgie nedotáhli do konce, protože když nějaký druh v automatu dojde, tak to pokladní vidí při namarkování, ale na výběrové obrazovce se to nepozná, takže dnes jsme čekali než si baba napětkrát vybírala, nechala vyjet lístek a namarkovat, protože se stále trefovala do těch co nebyly; jenže absťák byl silnější, takže se nakonec probojovala ke krabičce, která ještě byla k dispozici

kostely - je jich tu fakt dost, jen v historické části města jsem viděl čtyři, tady na předměstí v blízkém okolí jsou dva a to žádné kostelíky

oběd - pangasius (jen rychlovka trochu v koření), rýže, rajče - a) se moc nepoznávám, b) na bůček to ještě nemá, ale lepší než drátem do voka

guláš - jojo, zkouším, jen teda dnešní nákup na několik dnů byl za deset e a kilo a čtvrt masa z řeznictví za skoro €18 :-S nojono a sladkou papriku jsem sehnal až v druhým krámě - taky za lidovku, takže je napůl říznutá s ostrou a guláš hřeje i za studena; jedna z prvních věcí co jsem slyšel od borce z litvy byla "guláš? taky ho máme, ale není tak dobrý jako v česku, vždycky si ho tam dávám, když projíždím a hlavně je výborný ten světlý chleba co k tomu máte" :-) no tak knedlík ti tu asi hele neudělám, ale guláš zkusím :-) -nechávám uležet do zítra- tak uvídíme, ale tváří se dobře

3 komentáře:

  1. Chlapčc, chlapče, je vidět, že se máš ještě hodně co učit, ale tohle jsem asi zanedbala já :-)
    to na vodě jsou kachny, husy mají delší krky :-)
    mamča

    podívej se :-)

    http://drubez.chovzvirat.com/clanky/chov-hus-obecne-o-chovu-hus.html

    http://ekucharka.net/pecena-husa/

    OdpovědětVymazat
  2. Čau už jsem obnovil heslo, takže můžu taky něco připsat. Dnes mi mamča poslala odkaz na pěknou stránku o Kortrijku v češtiněhttp://www.bedekr.cz/kortrijk-mesto-zlatych-ostruh-i-zlateho-moku.

    Ledasco z toho cos napsal a vyfotil je pak pochopitelnější.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj
    co se týče lyžování, tak když sedneš do TGV nebo ICE tak jseš za 2 hoďky v Alpách anebo asi jsi už slyšel o skieringu nebo motoskieringu - na to hory nepotřebuješ. I když mám pocit, že v Belgii a Holandsku daleko víc frčí přírodní bruslení.Prý jezdí celé rodiny na celodenní výlety po grachtech (kanálech). České slovo brusle je snad i odvozeno od Bruselu.
    Po přečtení komentáře je cihla pod topením jasná.
    Já jsem jen zoolog amatér, ale mám pocit, že u hus a kachen není barva vůbec důležitá. Mimo jiného by se to mělo rozeznat hlavně podle tvaru zobáku. Husa má z profilu něco jako rovnoramenný trojúhelník kdežto kachna má zobák jako by z vrchu promáčklý do skoro konvexního tvaru.
    Jak se snažíš uhodnout k čemu je ta konstrukce na tom hřišti, tak mě na osvětlovací rampu na tom schází úchyty pro ty reflektory a nevidím nikde nějaký bytelnější přívodní dráty. spíš mne zaujala ta vyštěrkovaná (nebo co to je)plocha u paty toho stožáru. Nicméně i pro mne je ta konstrukce záhadou. Nejšílenější co mne napadlo je bungee jumping. Ale zas nikde nejsou ochozy nebo držadla pro lidi.
    co se týče velikosti kostelů, tak to se nediv. Jestli byly založeny už ve středověku, tak u nás je stavěli dost často nijak zvlášť bohatí feudálové a tam, velmi bohatí obchodníci. Flandry, Brabant a Holand byly přímořské kraje kde po celá staletí rozkvétal zámořský obchod (asi jsi něco slyšel o hansovních městech). A architektura obecně, ne jen církevní, byla vítanou příležitostí jak dát své bohatství okolí znát.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.