úterý 2. února 2010

02-02-2010

déšť - už roztál sníh - a začlo pršet; a pršet bude asi ne moc silně ale stále

cesta do školy - šel jsem pěšky, již kratší trasou, díky obdržené mapě, cca 20 min svižnější chůzí; 8:20 byla nějaká tma, ještě svítily lampy, přemýšlel jsem, že jsme přibližně na stejný rovnoběžce, tak proč? ale teď mi došlo, že jiný poledník ve stejným časovým pásmu; možná proto tu je škola od devíti

školní autobusy - viděl jsem za sebou osm autobusů s dětmi a obrázkem dětí, asi to nebyl zájezd - že by svážely děti jako ve státech?

výlety - za €25 jsem zapsaný na výlet do Paříže (cesta busem, lítačka v paříží a vstup do dvou muzeí) - paráda; ještě bude Londýn, Amsterodam a pokud bude zájem tak Lucemburk

jazykový kurz - dostal jsme zabijáka typu hooligans - oděv, vlasy, výryz - na ulici bych přešel na druhý chodník, ale je dobrý; mimo centrální budovy jsou ostatní lehce ošumtělý teda; zjišťuju, že kromě holandštiny umí i anglicky, francouzsky, německy a asi to není žádná výjimka - již se nedivím, že jsou tu sídla světových firem

veletrh - ve škole je nějaký veletrh - asi pracovních míst a jsou tam právě ty firmy - typu Siemens (tu si pamatuju, měla barevný žárovičky ve stánku) všichni v oblecích a má to docela šmrnc narozdíl od podobných akcí u nás

holandština - přešlo mě okamžitě nadšení, němčině se to sice podobá, ale tak divoce - slova, který se píšou stejně se čtou jinak a naopak; v se čte jako v, sch se čte česky, g se čte jako ch; Kortrijk čtou jako v češtine, i když jinak e čtou jako něco mezi i/e a skoro nevysloví; všechny samohlásky jsou tak nějak stejný, celkově u všeho málo votvíraj hubu - no aspoň něco by mi šlo; stránka je pagina - to je jak něco mezi angličtinou a slovenštinou - s tím, že se to čte pachina a to ch se spíš chrochtá, tak je to pak už sranda; pivo je bier anebo spíše pils; až se zas budou chlubit, jaký jsou pivní jedničky, tak se zeptám, proč pivo nazývaj po našem (#1 pivním) městě resp. pivu; za první den dáme ahoj ja jsem, pochazím z (česko = [tšéchije]), je mi tolik let; slovesa být, mít a pravidelná a počítat snad do milionu

bufet - před vstupem vyfotím jídelníček k následnému rozšifrování se slovníkem; dám k obědu špagety €6, polívka asi jedno o půl (na to že je zeleninová, není zlá, je k ní i chleba s máslíčkem - co byste za ty prachy necthěli), špagety ke stolu přinesou, tak se musí povinně ukazát na stůl, kde budu sedět, aby mohli zaevidovat jeho čislo (fakt:-D); taky vezmu leták s (levnějšími) cenami z jídelny - zítra jdem tam

carefour - jo, tady ho tesco nekoupilo, jdeme do GB Carrefouru, kde GB znamena prostredni velikost; fakt je to dražší; za něco co identifukuju jako nejbližšží alternativu ďábeláku, chtěj €2 za 100g - to teda ne; nakonec ho nahradí nějaký rybí (byl to lososový) salát za poloviční cenu; hlavne vezmu 12 plechovek Jupilera - 0,5l - 5,2% - €0,8 - pitelné; teta na pokladně anglicky nemluví nebo nechce, takže při ukazování čtyř prstů se blýsknu nově nabytými znalostmi a dodám, že housek je [vír], po chvíli údivu přijme i modro kartu od mbanky (s delfínkem)

karta - chci sem hodit, na kolik mě platba kartou přišla - ano v obchodě to má být zadarmo, ale záleží, jak banka nastaví kurz - bohužel platba ani druhý den ještě neprosákla do výpisu z účtu (no, ani by nemusela :-))

party 1 beer = €1 - je to od devíti, každou hodinu je za euro jiné pivo, první je již od osmi, takže ho minem; je to spis nejaky music bar, na sezeni tam neni ani deset mist, hudbu tam hrajou stejně hnusnou jako u nás (žádný kabáty), ale vydržet se to dá; pivo netočej, je jen v lahvích, jsou snad menší než třetinka, padaj tam úplně samy; piva se po té hodině měněj a jsou postupně přijatelné, horší, docela přijetelné a strašné - v čr i v německu jsem měl už sladká barevná a ovocná piva, ale tahle červená sladkokyselá břečka se nedá pít (ani jako koktejl natož pak jako pivo), tak mě to naštve a jdu domů; alespoň jsem tam viděl už všechny z Čech (celkem 4) a jednoho Slováka, v tom řevu vevnitř stejně nedokážu z prvních slov rozlišit kdo na mě mluví česky a kdo anglicky

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.