úterý 16. března 2010

16-03-2010

ING Lion Account - konečně belgický účet; tato verze hodně podobná mBank; žádost přes internet (vše primárně v angličtině), nutnost být belgický rezident (ale nijak to neověřovali, takže se dalo zažádat hned na začátku pobytu, nikoliv až po registraci na radnici), tvrzení, že na pobyt 4 měsíce to nevydají se taky nepotvrdilo (taktéž nijak neověřovali); vyřízení trvalo 11 dní s tím, že pak byla připravena už i platební karta; (měli nějaký problémek, poslali mi mail, ať vyplním žádost znovu, takže ten počet dní možná menší - ale pak mi vše chodilo dvakrát a dokonce jsem měl připraveny dva účty, dvě karty... to přeci není levné vystavit platební kartu, trošku bordel v tom maj, doufám, že přichozí platby budou taky účtovat dvakrát); pak se běželo na pobočku (křížem přes ulici :-) ), asi pětkrát jsem se podepisoval do nějaké kupy papíru a pro sebe dostal jen jakýsi výpis na půlce A4, hned jsem namačkal požadovaný PIN (žádná neprůsvitná obálka domů); dotazy? mám tam i Green (saving) Account - interest rate je 1,75%;
na účtu by neměly být žádné poplatky mimo výběru z cizího bankomatu (€0.01) - zatím neověřeno; s účtem mi na přepážce poradí, ale nic tam dělat nemůžu; vše se dělá pomocí Self Banking - to je ten rozšířený bankomat zmiňovaný dříve, včetně vkladu peněz (hezky jak do matu), taky se tam dá všechno vytisknout jako výpisy z účtu a taky přístupové kódy k aktivaci Home Banking (internet); rozchození internetové bankovnictví bylo trošku obskurnější - chvíli mi trvalo než jsem se probojoval k nějakému návodu a stejně to pak bylo lehce pokus omyl; po získaní aktivačních kódů (platné jen omezený čas - možná spěchat:-D), se stáhne a po pár blbých hláškach dokonce nainstaluje software; následné kroky si moc zřetelně nepamatuji bylo to v prohlížeči i v softwaru - vytvoření nějakého svého certifikátu (ne klasický který známe; navíc upozorňuje, že generování zabere 30s - 5min plného výkonu počítače, u mě tak 10s), zadání aktivačních kódů, zvolení hesla do Home Bankingu, registrace certifikátu na webu; když se to povede (kupodivu povedlo) tak se to spustí: spustit software a vybrat profil (software nahodí na localhostu vlastní server), linkem z webu ING se dostenem na adresu tohoto localu (z ktereho to jde na server banky asi nějakou více zabezpečenou rourou), zadat heslo a jedem! na webu se již dá plně fungovat, nemám vše prozkoumané, klíčový byl pro mě nyní IBAN - i tento bezpoplatkový účet hned má (nojo, tady jsme v Evropě a ne u nás), navíc IBAN účtu se dá automaticky dopočítat (zjistit) z běžného čísla účtu; ještě dodat, že karta je Maestro a uvídíme (další feedback snad přibude po zkušenostech)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.