pondělí 15. března 2010

15-03-2010

global issues - indie - autenticky přednášel Ind adoptovaný do belgie; klíčové body: Indie není moc jeden stát ale spíš něco jako Evropa většinou s ještě více problémy; do dvaceti let má převálcovat čínu (protože neomezuje porodnost); budhistu je tam jen zlomek procenta (což ale pořád dá na 8 mil.), náboženství je nutno vyplnit na občanku - i z důvodů sčítání, které je pak ale manipulováno (to je logika), aby menšiny nechtěly více práv vzhledem k početnosti; vlaky obsypané lidmi (známé z přeposílaných fotek) nejsou nijak vímečné - milují pohyb, cestování a to i hodně dlouhé

angličtina - pan učitel je zkrátka herec a je to paráda; dneska jsme se (já už asi po sté) učili prezentovat (a opět to asi nepadne na úrodnou půdu :-D); kromě více či méně známých rad, jsem slyšel snad poprvé "nechat první slide prázdný, bílý", aby se nepřišlo o moment překvapení a na úvod se to přeplo, až když je řečník připraven, jinak v paměti ještě asi zůstane bokem řečené KISS = keep it simple & stupid; ač jsem na tom s anglinou asi stále stejně bledě, mám vážné problémy s češtinou až s odstupem času jsem si vzpomněl jak se vlastně řeknou diarámečky a olovnice (sprostý slova ale fungujou ještě); a závěrem mimo téma prezentací, když chcete zaujmout: "If the sentence that had had had had had had, it would have been corect." kdo ví co s tím? upozorňuji, že had tu není plaz ani nic podobného :-D že ta věta je anglicky správně a že Luc to intonací a herectvím dokonce dokázal vysvětlit (možná dokonce dvě vysvětlení/řešení);

4 komentáře:

  1. Přesně, Klári. Brudři, já vím, že češtinu zapomínáš, ale tohle fakt bije do očí..:)

    OdpovědětVymazat
  2. "nicméně to bude stylem chatting - nemám v plánu psát souvislé navazující příběhy, postupem času se asi počet novinek a tedy i rozsah velmi zkrátí, v textu budou překlepy a různé chyby"
    je mi to líto, ale i bez zevrubné kontroly je to časově náročné ten blog psát

    OdpovědětVymazat
  3. to mi rikat nemusis, myslim, ze po lonsku vim svoje :-D hlavne, kdyz jsem tu hromadu papiru pak videla u babicky vytisknutou, ale tohle je fakt moc :-D

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.