pátek 29. ledna 2010

29-01-2010

den odjezdu - narozdíl od předchozích dnů pohoda, zabaleno v klidu - vyfukovací vaky z teleshoppingu jsou parádní, bez nich bych nezabalil, 3x jsem je vyfukoval a ještě přidával věci a následně údery vyháněl poslední zbytky vzduchu, co vysavač sám už nezvládal, jen se bojím, aby cestou nepovolily a neexplodovaly (a kdyby tak v buse snad vpoho, na letišti by to bylo horší) do jedné tašky se vlezla "vyfouknutá" peřina a hromada bot, v kufru na kolečkách je veškeré, opět vyfouknuté, oblečení

peníze rozděleny asi na pět míst, v hotovosti jsem se rozhodl pro cca €400 a snad vezmu něco v českých, přes nerozhodnost beru pas i občanku

navečer před odjezdem pár pivek a panáku v Moravě, aby cesta líp utíkala a snáz se odjelo - zafungovalo

bus - Eurolines - přijel načas, vklidu vzali dvě zavazadla, dole je třídili dle destinace, bohužel nedávali na ně žádné visačky; můj eTicket (vytisknutá jízdenka z pdf) řidič jenom zkouknul, žádná občanka, žádná kontrola seznamu, jestli jsem to nevytisknul jentak (asi by se dalo cestovat zadarmo)

cesta - eurolines nerozděluje místa, kdo dřív přijde - vybírá, nakonec si se slovy "Is it free?" přisedla nějaká slečna, ale někteří svoje sezení samostatně poctivě bránili

pauza - poslední benzina v čr, sněží docela dost

"pauza" - zastavujeme na odpočívadle v německu asi po 40min jízdy - to bude průšvih, řidiči vyklouznouv ven, navíc chumelí a fouká; vzádu pode mnou otevřou motor hrabou se v tom, většina autobusu pospává; pak řidiči odcházi od motoru pryč a jeden volá z mobilu - průšvih je jasný; za chvíli se v autobuse rozsvítí a hlasí "převodovka je v háji, za deset minut tu bude jiný autobus, budete muset přestoupit"; přísáhám, že už od Plzně jsem slyšel, jak v tom dole pode mnou šramotí;

celá nucená přestávka trvala asi 50min, náhradní autobus tu byl nějak rychle, jsou v něm lidi, měníme se nimi, takže patrně náš autobus je pojízdný, ale ne až do belgie; odrážíme dál, samozřejmě nikdo nesedí tam kde seděl, takže sedím už vedle třetího člověka ten den, ale výměna nebyla tak zla - ač asi starší autobus - sedí se mi v něm vážně líp, navíc netopí tak strašně jako ten předchozí, kde jsem se potil i v tričku (to se ukáže jako zlé nad ránem, kdy bude zima), ale jinak spokojenost s výměnou; i přes lepší sezení nemůžu usnout, ale mlaďák vedle mě (asi z Valonska) lehne do uličky, takže se mi na dvou sedačkách podaří pár hodin naspat

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.